קבלני איטום חומרי איטום מילון מונחים מאמרים
    
 
קטגוריה:חפש לפי:
מילות חיפוש:
 
 
איטום אדניות   איטום בריכות, מאגרי מים   איטום גגות - בחומרים אקרילים, פולימרים   איטום גגות - ביריעות ביטומניות או זיפות
איטום גגות - מידע כללי על שיטות האיטום   איטום גגות קלים, גגות אסבסט   איטום גינות גג   איטום גשרים, מסעות בטון, אספלט
איטום ובידוד קירות עם חיפוי אבן   איטום ותיקון גגות רעפים   איטום חלונות , דלתות   איטום מקלחות, חדרי רחצה,חדרים רטובים
איטום מרפסות, גגות מרוצפים   איטום מרתפים מבפנים (איטום שלילי)   איטום מרתפים, מקלטים, מבנים תת קרקעיים   איטום סדקים
איטום תפרי התפשטות   איתור נזילות   בעיות עיבוי   חומרי איטום, חומרי אטימה והדבקה
ניקוז, צנרות ומערכות ניקוז   שיקום חזיתות, בטון, עמודים   
בנית בריכת שחיה פרטית יצוקה מבטון -  תכנון וביצוע למעשה
מאת: אבי גנח - אחוזת בית
07/01/2009 22:44:43
מאמרים איטום בריכות, מאגרי מים

בנית בריכת שחיה פרטית יצוקה מבטון - תכנון וביצוע למעשה

מאת אבי גנח - אחוזת בית הנדסה וניהול.
המאמר מתאר את שלבי התכנון והבניה של בריכת שחיה ביתית כולל שלבי הבצוע השונים והמלצות.

 

 

בריכת שחיה מבטון נחשבת לדבר האמיתי. 

בריכה כזו מחייבת תכנון משולב של יועצים עוד בשלב ההתחלתי של בניית הבית . בניית בריכת שחיה מבטון נחשבת למסובכת מבחינת הביצוע, עקב פרטים "קטנים וחשובים" שאין אנו רואים אותם בבניה רגילה, לכן קיימת חשיבות רבה למקצועיות העוסקים בתהליך הבנייה, כל אחד בתחומו .

מאמר זה מתאר את שלבי התכנון, איטום ובניה של בריכת שחיה פרטית והמלצות לבצוע. המאמר באדיבות אחוזת בית - הנדסה ובינוי.

 

לאחרונה אנו עדים כי בנוסף לבית הפרטי המעוצב ומדשאות הדשא המוריקים נכנס לאט לאט אלמנט עיצובי וחלומי  – בריכת שחיה פרטית .

לרבים מאיתנו ה"חלום" לבריכת שחיה פרטית נשאר בגדר חלום, כאשר בעצם מדובר בחלום שלא כך כך קשה להגשים אותו .

עלות בריכת שחיה פרטית מתחילה בעשרות אלפי שקלים ומעבר לכך עד מאות אלפי שקלים הכל בהתאם לסוג הבריכה , גודלה,גימורה,ומערכותיה הנלוות .

מחיר תחזוקת הבריכה אשר הרבה חוששים ממנה תנוע בין 500-ל 1000 ₪, בהתאם לגודל הבריכה. בחירה נכונה של המערכות הנלוות (סינון טיהור) , כולל עלות חשמל , מים, ומתחזק הבריכה .

 

שלבים חשובים בהתאמת הבריכה , תכנונה , וביצועה

 

1.      כל בריכת שחיה שאינה עילית מחייבת היתר בניה מהרשות המקומית. דרישות הרשות המקומית הן בעיקר דרישות בטיחותיות כגון : מערכת החיטוי והטיהור ,גדר סביב הבריכה ,מרחק משפת הבריכה ועוד .

2.       התאמת גודל , עומקה של הבריכה לאופי השימוש בבריכה ( ילדים או אוכלוסיה קשישה מחייבת שחלק גדול של הבריכה יהיה מיועד למים רדודים ) , והשטח שעליו ניתן לבנות את בריכת השחייה .

3.      בחירת אנשי מקצוע מקצועיים לכל אורך תהליך בנית הבריכה והם :

      אדריכל/ית  .

      יועץ קרקע, מהנדס קרקע  .

                                        קונסטורקטור .

      יועצי מערכות נלוות ( מערכות סינון טיהור,חשמל,אינסטלציה ואיטום).

      טפסים מקצועיים בלבד .

      טייחים המתמקצעים בטיח מאייקים .

      אנשי איטום מקצועיים  .

      אנשי חיפוי וגמר .

 

סוגי בריכות שחיה

 

בריכת בטון – הבריכה האמיתית ועליה נרחיב את המאמר .

בריכה מתועשת – בריכה העשויה מפלדה מגלוונת המצופה בחלקה הפנימי ויניל.

בריכה עילית – בריכות המונחות על הקרקע .

בריכת פיברגלס – כן שמה היא עשויה פיברגלס יתרונה המובהק הוא המחיר הזול .

 

בניית בריכת בטון  - שלבים

 

*      השלב הראשון הוא כינוס "ישיבת תכנון " אשר כולל את כל הנוגעים בדבר מבחינת תכנון הבריכה וביצוע סיעור מוחות על מנת לקבל את "המוצר " הטוב ביותר אשר ניתן להעלות על הנייר . האדריכל/ית יעסקו בהיבט האריכטקטוני תוך מתן דגש למשתנים כגון : בטיחות,היתרים, מגבלות שטח , מגבלות המערכות השונות ,מגבלות קונסטרוקציה , וכמובן מגבלות וטכנולוגיות איטום מתקדמות.  התוצר הסופי הוא מסמך תכנון לעיון ו/או להצעות מחיר .

*      השלב השני הוא בעצם תחילת הביצוע אשר מתחיל בבדיקת הקרקע , ומסתיים בתכנון קונסטרוקטיבי נכון , הנותן תשובות לשאלות אקוטיות כגון : ביסוס רצפה בהתאם לדו"ח קרקע ( כלונסאות , או הידוק קרקע ועוד – הכל לפי העניין ) . זיון ברזל אשר ייתן מענה לעומסים שבהם הבריכה עומדת. להבדיל  מאלמנטים אחרים בבניה,בריכת שחיה תמיד נמצאת בעומס קבוע שזה משקל נפח המים שהיא מכילה .מיקום נכון של מערכות העזר כגון : סקרימרים , תעלות גלישה , תאורה , רמקולים , ג`טים ועוד .

*      השלב השלישי הוא המשך הביצוע בפועל של שלד הבריכה המתחיל מחפירת הקרקע, הרכבת טפסנות היציקה כולל זיון בהתאם לתוכנית הקונסטרוקטור, תוך מתן דגש אחד שהוא חשוב ביותר : ביצוע של יציקת הבריכה כמכלול אחד, רצפה + קירות, ללא כל הפסקות יציקה. תוך מהלך היציקה יש לבצע ריטוט מוגבר בבטון על מנת למנוע כיסי אוויר ככל האפשר ביציקת האלמנט. סוג הבטון הוא בהתאם לדרישות הקונסטרוקטור בתוספת מוספים משפרי אטימות מתאימים ( חומרים קריסטלים )  .עובי קירות הבריכה ורצפתה נקבעים הכל לפי העניין .

*      השלב הרביעי הוא שלב פירוק הטפסנות וביצוע מקצה שיפורים על קירות הבריכה : סגירת כיסי אוויר במידה ונוצרו, ע"י חומרים ייעודיים . חיתוך חוטי ברזל ו/או חוטי קשירה , שיוף והסרת בליטות בטון במידה וישנן . בשלב זה יש לאשפר את הבטון בהתאם וזאת על מנת למנוע סדקי לחיצה כתוצאה מהתכווצות הבטון .

*      השלב החמישי הוא ביצוע בדיקת אטימות ראשונית של הבריכה הכולל בתוכו : סתימת מעברי המים , מילוי הבריכה עד לגובה גלישה, סימון גובה מים  וביצוע בדיקה חזותית לנזילות מים ו/או רטיבות .יש לציין בנקודה זו כי עלינו להתייחס לאידוי הטבעי הכל בהתאם לעונה ולשטח הפנים של הבריכה . במידה וקיימת חריגה של חוסר מים מעבר לאידוי הטבעי , יש לאתר ולטפל בדפנות הבריכה ו/או בקירות במידה ונמצאו ליקויים, ע"פ מפרט מסודר עם חומריים קריסטלים .( עבודה זו מבוצעת לאחר ריקון הבריכה , ולאחר ביצוע התיקון מבצעים שנית בדיקת אטימות )

*      השלב השישי הוא עבודות הגמר הכוללות ביצוע טיח אוטם מיישר – ביצוע הטייח מחויב בשיטת המייאקים על מנת לקבל מישוריות מקסימאלית של קירות הבריכה , ורצפת הבריכה . סוג חומר הטיח הוא חומריים ייעודיים המהווים כמערכת איטום אחת מושלמת לכן ישנה חשיבות רבה לסוג החומרים ואין לערבב סוגים שונים של חומרי איטום שונים . מערכת האיטום חייבת להיות של יצרן אחד . כאן המקום לציין כי קיימת חשיבות רבה לביצוע האשפרה על מנת לקבל שכבת טיח איכותית וחזקה הדבוקה אל קיר הרקע בצורה מושלמת . בגמר עבודות הטייח יש לבצע ניקוי יסודי של תוך הבריכה כולל הכנת הבריכה לביצוע חיפוי מושלם וכולל עבודות הפיתוח .

*      בגמר עבודות החיפוי והרובה יש למלא את הבריכה במלואה לא יאוחר מ 3 ימים מגמר עבודות החיפוי , לכן כאן המקום עוד בטרם מילוי הבריכה, לתאם עם בעלי המקצוע השונים אשר ירכיבו את האביזרים הנלווים ומערכת הבריכה במלואה ( מנורות , ג`טים ,רמקולים , משאבות ועוד ) .

 

דברים שיש לדעת על בריכות פרטיות

 

1.   בטיחות הבריכה – יש לדאוג להתקנת אביזרים שונים ייעודיים לבטיחות סביב הבריכה  כגון : גדרות הפרדה סביב הבריכה עם דלתות + מנעול .משטח אנטי סליפ סביב קונטור הבריכה למניעת החלקה ונפילה בלתי רצויה וכיסוי חשמלי מתאים .

2.     בניית בריכת שחיה בצורה לא מקצועית עלולה להיות בכייה לדורות ואף הרסנית ליסודות המבנה שליד הבריכה עד כדי עירעורם . לכן ישנה חשיבות רבה למקצועיות כל העוסקים במלאכת הבניה .

3.   הבריכה הפרטית היא מרכיב עיצובי ממעלה ראשונה בעיצוב הבית , לכן יש להקפיד על סוגי אריחי החיפוי המתאימים כחיפוי. יש להקפיד על סוג התאורה במיוחד על תאורה הממוקמת מתחת למים ,שפרט לתפקיד העיצובי , יש לתאורה תפקיד בטיחותי נוסף והוא- להאיר את הבריכה בלילה בכדי למנוע נפילות לבריכה במידה ואין כיסוי .

4.   מערכת ההפעלה של הבריכה נחלקת לשניים : מערכת הסינון – האחראית להוצאת עלים ענפים חול ועוד , ומערכת הטיהור - האחראית לניקוי המים ולחיטוי . המערכות של היום מונעות את הצורך בהחלפת המים , כאשר יש להוסיף מפעם לפעם את הכמות אשר מתאדה באופן טבעי מדי יום, בעיקר בתקופת הקיץ .

 

אבי גנח,

מקור : אחוזת בית - הנדסה ובינוי  

 

 

 
  אתרים מומלצים:  סיקה   אדריכלות   איטומן   פזקר   ביטום   
הוספת עסק לאינדקס | אודות | קישורים מומלצים | מאמרים | פורום | הגשת מאמר | צרו קשר חומרי איטום קבלני איטום מילון מונחים