קבלני איטום חומרי איטום מילון מונחים מאמרים
    
 
חפש לפיחפש בתוך
ערך:
 
 

איטום בהזרקות, הזרקות איטום

איטומים באמצעות הזרקה מבוצעים ע"י הזרקה של חומרי איטום נוזליים אל תוך סדקים וחללים ביציקות בטון.

 

איטומים מסוג זה מתבצעים מן הצד הפנימי של המבנה כאשר ישנה חדירת מים או רטיבות ולא קיימת גישה אל הצד החיצוני של היציקה. הזרקות איטום שכיחות מתבצעות בקומות מרתף, מקלטים, פירי מעליות, חניונים תת קרקעיים וכדומה.

 

כמו כן משתמשים בהזרקות לצורך עצירה מהירה של פריצות מים חזקות ממאגרי מים עיליים, מהצד החיצוני של קירות המאגר וכתחליף לריקון המים ואיטומו מהצד הפנימי.

 

הזרקות איטום קונבנציאונליות מתבצעות ע"י הזרקה בלחץ באמצעות מדחסים חשמליים או אקדחי הזרקה מכניים / ידניים. נהוג להשתמש במספר מוצרים שכיחים:

 

א. הזרקות של חומרי איטום פוליאוריטנים נוזליים.

חומרי איטום פוליאוריטנים נוזליים מוזרקים בלחץ אל תוך סדקים או חללים ביציקות בטון. החומרים מתנפחים ומגדילים את נפחם פי עשרות מונים (פי 40 ויותר) כאשר הם באים במגע עם מים או רטיבות.

 

שרפים פוליאוריטנים משווקים כמוצרים חד-רכיבים או כמוצרים דו-רכיביים (בתוספת מזרז) כאשר האחרונים משמשים במיוחד לצורך איטום מהיר של פריצות מים חזקות מסדקים וחורים ביציקות. חלק מהמוצרים ניחן בגמישות לשם איטום סדקים ותפרי יציקה אשר נתונים תחת תזוזה מתמדת.

 

ב. הזרקות של חומרים צימנטים נוזליים.

בדומה לשיטה הקודמת, חומרים אלו מוזרקים כתמיסה צימנטית נוזלית ודלילה לעומקם של סדקים וחללים (כיסי חצץ) בבטון. מכיוון שהחומר הצימנטי ניחן גם בחוזק,לאחר הייבוש מתקבל הן איחוי והן איטום כנגד מעבר מים.

 

ג. הזרקת חומרים אפוקסים נוזליים.

אלו מיועדות לצורך איחוי סדקים ביציקות בטון. הזרקות אפוקסי מבוצעות כאשר לא קיימת פריצת מים פעילה מתוך היציקה (למשל בקיץ). לאחר ההזרקה מתקשה האפוקסי בפנים היציקה ומתקבל איחוי חזק ומילוי. הפעולה משיגה שתי מטרות בו זמנית: איטום כנגד חדירת מים ואיחוי / שיקום היציקה.

 

הזרקות איטום אחרות ורחבות היקף מתבצעות בענף המינהור. הזרקות אלו משמשות לצורך איטום וחיזוק תשתית הקרקע / ההר לפני חציבת המנהרה, במהלך החציבה, או לאחריה. הזרקות מסוג זה מתבצעות בציוד יעודי כבד ועושות שימוש סוגים שונים של חומרי הזרקה המותאמים לסוג הקרקע או סוג הסלע בו מתבצעות עבודות החפירה והחציבה של המנהרות.

 

 

 

יש לך הערות / תוספות / תמונות לערך זה ? נשמח לעדכן.

שאלות ? אנא שאל בפורום.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

מילים נרדפות, מונחים מתאימים :

הזרקות לבטון, הזרקה לבטון, איטום בהזרקה, הזרקת איטום, הזרקת פוליאוריטן, הזרקת פוליאוריתן, הזרקת אפוקסי, הזרקות פוליאוריטן, הזרקות אפוקסי, הזרקות לאיטום, הזרקת בנטונייט, הזרקות בנטונייט,שיטות הזרקה לאיטום, איטום נזילות בהזרקה, איטום שלילי בהזרקה, איטום שלילי בהזרקות, איטום מרתף בהזרקה,איטום בהזרקה לבטון, תיקוני איטום בהזרקה, איטום מנהרות, מינהור.

 
  אתרים מומלצים:  סיקה   אדריכלות   איטומן   פזקר   ביטום   
הוספת עסק לאינדקס | אודות | קישורים מומלצים | מאמרים | פורום | הגשת מאמר | צרו קשר חומרי איטום קבלני איטום מילון מונחים