קבלני איטום חומרי איטום מילון מונחים מאמרים
    
 
חפש לפיחפש בתוך
ערך:
 
 

פורוזיבי / פורוסיבי

 

המונח "פורוזיבי" (או "פורוסיבי") , משמש לתאור חומר נקבובי אשר סופג או מאפשר מעבר נוזלים דרכו. החומר ה"פורוזיבי" מאפשר את חדירת הנוזל באמצעות חללים זעירים / נקבוביות -בחומר עצמו.

 

לדוגמא - ספוג הנו חומר "פורוזיבי".

 

בטון הנו חומר פורוזובי המאפשר את ספיגת המים דרכו, בדרגה זו או אחרת, בהתאם לצפיפותו של החומר. ככל שתערובת הבטון תהיה יותר צפופה ומהודקת- כך היא תהיה גם פחות "פורוזיבית".

 

המונח "פורוזיבי" משמש בענף הבנין לתאור משטחים צימנטים ואחרים אשר הנם נקבוביים ובעלי כושר ספיגה.

 

בענף האיטום , בעת יישום חומרי איטום שונים, ישנה חשיבות לפורוזיביות של המשטח הנאטם וישנם לפיכך חומרי יסוד (פריימרים) יעודיים המאפשרים את היצמדותם של חומרי איטום שונים אל תשתיות פורוזיביות / נקבוביות.

 

מטבע הדברים- משטח פורוזיבי יספוג לתוכו את חומר היסוד בקלות ואחיזתו של חומר היסוד תהייה טובה יותר על גבי משטח "פורוזיבי" מאשר על גבי משטח חלקלק / שאינו סופג (כגון מתכת או זכוכית). משום כך מספקים יצרני החומרים חומרי-יסוד מתאימים עבור חומרי האיטום שהם מספקים, בהתאם לסוגי התשתיות.

 

דוגמא נוספת לחומרי יסוד המיועדים לתשתיות פורוזיביות ניתן למצוא בענף הצביעה, בו מיישמים חומר יסוד (כגון בונדרול) על גבי משטחים פורוזיביים (סופגים) לפני מריחת שכבת הצבע הראשונה.

המונח "פורוזיבי" משמש לעיתים גם לתאור משטחים מתפוררים / חלשים- אשר נדרשת בהם שכבת יסוד לחיזוק התשתית , בטרם יישום שכבות עליונות. אך השימוש במושג זה לתאור משטחים מתפוררים / בלתי יציבים, הנו שגוי במקצת , משום שישנם כמובן משטחים פורוזיביים אשר הנם חזקים ואינם מתפוררים כלל.

 

(המונח "פורוזיבי" הושאל מן השפה האנגלית , מהמילה Porous- נקבובי, חרירי.

Pores = פתחים זעירים / נימיים בעור- בגוף האדם, או בחומר אחר, אשר מאפשרים מעבר נוזל או גז באמצעות מעברים מיקרוסקופיים. מקור המילה הוא מיוונית - "poros" = מעבר).

 

 

פני השטח של בטון פורוזיבי

 

 

 

 

 

 

יש לך הערות / תוספות / תמונות לערך זה ? נשמח לעדכן.

שאלות ? אנא שאל בפורום.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

מילים נרדפות, מונחים מתאימים :

פורוסיבי, פורוזיבי, פורוזיביות, פורוסיביות, פורוזיב, פורוסיב, נקבובי, porosive, poros,porous, porousive,porosity,

 
  אתרים מומלצים:  סיקה   אדריכלות   איטומן   פזקר   ביטום   
הוספת עסק לאינדקס | אודות | קישורים מומלצים | מאמרים | פורום | הגשת מאמר | צרו קשר חומרי איטום קבלני איטום מילון מונחים