קבלני איטום חומרי איטום מילון מונחים מאמרים
    
 
חפש לפיחפש בתוך
ערך:
 
 

יריעות PVC

 

יריעת PVC היא יריעת איטום  תרמופלסטית חזקה וגמישה המשמשת לאיטום גגות, בריכות , אדניות ועוד. ליריעות  PVC משך חיים ארוך במיוחד, של כ 20 שנה, עמידות מצויינת מפני קרינת השמש (UV) ,תקיפת כימיקלים וחדירת שורשים.

 

שיטת היישום הנפוצה ביותר בעת איטום גגות היא בהנחה חפשית של היריעה על כל שטח הגג. חיבור יריעות זו לזו מתבצע על ידי המסה בחום בעוד היריעה עצמה מקובעת לתשתית הגג רק בהיקף , במעקות סביב הגג.   בגגות שטוחים וללא מעקות נהוג לפזר שכבת משקל של חלוקי נחל אשר מחזיקים את היריעה במקומה ומגינים עליה מפני הרוחות.  ניתן גם לקבע את היריעה במוקדים שונים על הגג, בהתאם לצורך, עם אביזרי קיבוע יעודיים המתאימים לסוגי התשתיות של הגגות השונים.

 

יריעות PVC מהוות פתרון מצויין במיוחד לכיסוי גגות קלים ותעשיתיים משום משקלן הסגולי הנמוך בהשוואה ליריעות ביטומניות. עבודת האיטום מתבצעת במהירות יחסית משום שאין מדביקים או מלחימים את היריעה על גבי כל השטח. מסיבה זו נהוג להעדיף יריעות PVC גם על גבי גגות בהם לא ניתן להלחים יריעות ביטומניות עקב צורת פני השטח של הגג (כדוגמת גגות אסבסט גליים או גגות איסכורית).

 

בגגות אשר בהם לא ניתן לכסות את היריעה עם חלוקי נחל עקב מגבלת משקל, כמו גם בגגות משופעים, ניתן להשתמש בדבק מיוחד על מנת להצמיד את היריעה אל התשתית בכל השטח או במקומות שנקבעו.  כמו כן ניתן להשתמש בחומר ממיס מחבר / מדביק יריעות זו לזו, במקום בחיבור בחום. לגגות קלים מסוגים שונים קיימים אף תופסנים יעודיים, המקבעים את היריעה אל תשתית הגג במרחקים קבועים.

 

ניתן לשלב שכבת בידוד מפוליאוריטן מוקצף- מתחת לשכבת האיטום.

 

חסרונן הבולט של יריעות PVC המיושמות בהנחה חופשית הנו בכך שחריר או קרע נסתר, אשר לא ניתן לגלותם- גורמים לחדירת המים אל מתחת ליריעות.  במקרה שכזה קשה מאוד לאתר את מקומו המדוייק של הכשל (החריר ביריעה) ולעיתים אין מנוס מהרמת כל שכבת היריעה מהגג והחלפתה. 

 

יריעות PVC מסופקות מן המפעל בעוביים שונים (מינימום 0.5 מ"מ). איטום עם יריעות PVC מתבצע על ידי קבלני איטום שעברו הכשרה בתחום זה.

 

שימוש רחב נוסף נעשה ביריעות איטום מ- PVC גם לשם בנייה מהירה של בריכות נוי ומפלים בגינות פרטיות.  לאחר חפירה והידוק הקרקע מונחת היריעה בקרקעית הבור, מקובעת ומכוסת באבני נוי וממולאת מים.

 

גג עם יריעות PVC

 

גג תעשייתי מכוסה עם יריעות PVC

 

קיבוע יריעות PVC לקירות

 

קיבוע יריעות PVC אל הקירות בהיקף הגג, באמצעות סרגלי אלומיניום

 

הלחמת טלאי של יריעת PVC

 

הלחמת טלאי של יריעת PVC באמצעות חימום והידוק ברולר קשיח.

 

 

 

 

 

יש לך הערות / תוספות / תמונות לערך זה ?   נשמח לעדכן.

שאלות ?  אנא שאל בפורום.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

מילים נרדפות, מונחים מתאימים :

PVC, יריעות PVC, יריעות פי.בי.סי , יריעת PVC, יריעת פי.בי.סי.

 
  אתרים מומלצים:  סיקה   אדריכלות   איטומן   פזקר   ביטום   
הוספת עסק לאינדקס | אודות | קישורים מומלצים | מאמרים | פורום | הגשת מאמר | צרו קשר חומרי איטום קבלני איטום מילון מונחים