קבלני איטום חומרי איטום מילון מונחים מאמרים
    
 
חפש לפיחפש בתוך
ערך:
 
 

מוסף מאיץ / מזרז התקשרות

מוסף לתערובות בטון. נקרא גם בשם "מוסף מחיש התקשרות" , או באנגלית – Accelerator , מזרז.

 

מוסף מאיץ התקשרות הנו מוסף כימי לבטון ולחומרי מליטה אשר מזרז את תהליך ההתקשרות של הבטון.  זמן ומהירות ההתקשרות של הבטון תלוי במינון החומר ובהרכב התערובת.

 

(תהליך ההתקשרות של בטון הנו השלב בו החומר עובר ממצב של נוזל למצב של מוצק, דהיינו ממצבו הנוזלי / הצמיגי ועד לשלב בו הוא מתקשה. לאחר מכן מתחיל שלב ההתקשות של הבטון, שנמשך עד לקבלת חוזקו הסופי).

 

מוספים מזרזי התקשרות מסופקים כנוזל או כאבקה. בעבודות איטום נעשה שימוש במזרז התקשרות לצורך איטום פריצות מים, תיקוני בטון מהירים או יציקות תחת תנאי רטיבות קשים.  המוספים  משמשים גם לצורך בצוע עבודות איטום באמצעות הזרקה של תמיסה צימנטית ("דייס צימנטי") אל תוך סדקים וחללים בקירות וביציקות בטון, סדקים בסלעים בעת חפירת מנהרות–ועוד.

 

שימוש נוסף במזרזי התקשרות מתבצע בעת התזת בטון במכונה (שוטקריט) לצורך יציקת קירות ללא שימוש בתבניות יציקה, או בעת בצוע עבודות דיפון , חציבת מנהרות וכדומה. 

 

שימוש שכיח במוספים לזרוז התקשרות מתבצע במדינות בעלות אקלים קר כאשר קיים חשש מקפאון מהיר של תערובות היציקה.

                        מוסף מזרז התקשרות בהתזות בטון

                      

 

הערות / תוספות / תמונות לערך זה ?   נשמח לעדכן.

שאלות ?  אנא שאל בפורום.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

מילים נרדפות, מונחים מתאימים : 

מוסף מזרז התקשרות, מזרז התקשרות, מזרז התקשות, מוסף מזרז התקשות, מוסף מחיש התקשרות, מחיש התקשות, מוסף מחיש התקשות, מוסף מאיץ התקשות, מאיץ התקשות, מזרז לבטון, מזרז, מוסף כימי מאיץ התקשרות, מוסף כימי מאיץ התקשות,.Cement accelerator, Accelerator.

 
  אתרים מומלצים:  סיקה   אדריכלות   איטומן   פזקר   ביטום   
הוספת עסק לאינדקס | אודות | קישורים מומלצים | מאמרים | פורום | הגשת מאמר | צרו קשר חומרי איטום קבלני איטום מילון מונחים