קבלני איטום חומרי איטום מילון מונחים מאמרים
    
 
חפש לפיחפש בתוך
ערך:
 
 

רנדופן

רנדופן הנו לוח בידוד המיוצר מפוליסטירן מוקצף (קלקר) בתהליך "שיחול" (חימום והזרקה בלחץ).  המוצר המתקבל הנו לוח פוליסטירן דחוס אשר כושר הבידוד שלו גבוה מזה של לוח קלקר רגיל.

 

המונח רנדופן הנו במקורו שמו המסחרי של המוצר , שיוצר בישראל ע"י חברת רונדופלאסט. במרוצת הזמן השתרש המונח בשוק הבנין לתאור לוחות בידוד מסוג זה. כיום נמכר המוצר תחת שמו המסחרי החדש- "פוליפאן" (פוליביד).

 

לוחות הרנדופן (נקראו לעיתים "רונדופן") משמשים את ענף הבניה לצורך בידוד קירות חיצונים, גגות וכדומה. 

 

בגגות חשופים שטוחים משתמשים בלוחות רנדופן/ פוליפאן (וגם בלוחות קלקר) לצורך בידוד גג המבנה, מתחת לשכבת השיפועים של הגג.   מדביקים את לוחות הרנדופן על גבי תשתית הבטון באמצעות שכבת זפת חמה או באמצעות הדבקה בדבק מיוחד לקלקר. לאחר מכן יוצקים את שכבת השיפועים (בטקל) ולסיום מבצעים איטום על כל שטח הגג.

 

כושר הבידוד של לוחות רנדופן מאפשר גם חסכון בעוביה של שכבת הבידוד. כהערכה גסה- לוח רנדופן בעובי של 2 ס"מ מספק את אותו הבידוד כמו לוח קלקר בעובי של 5 ס"מ.

 

 

 

            לוחות פוליסטירן

           בתמונה: לוחות פוליסטירן משוחל. הלוחות העליונים, בעלי חיתוך "ל" בקצוות,

           נועדים להשתב זה אל זה בשיטת זכר-נקבה, לשם כיסוי מושלם של כל שטח הגג.

 

 

 

 

 

 

יש לך הערות / תוספות / תמונות לערך זה ?   נשמח לעדכן.

שאלות ?  אנא שאל בפורום.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

מילים נרדפות, מונחים מתאימים :

רנדופן, רנדופאן, רונדופן,רונדופאן,קלקר משוחל,פוליסטירן משוחל,קלקר דחוס, פוליסטירן דחוס,ראנדופן,ראנדופאן, לחות רנדופן, לוחות רונדופן, לוחות בידוד רונדופאן, לוחות פוליפאן, פוליפן, פוליפאן.

 

 
  אתרים מומלצים:  סיקה   אדריכלות   איטומן   פזקר   ביטום   
הוספת עסק לאינדקס | אודות | קישורים מומלצים | מאמרים | פורום | הגשת מאמר | צרו קשר חומרי איטום קבלני איטום מילון מונחים