קבלני איטום חומרי איטום מילון מונחים מאמרים
    
 
חפש לפיחפש בתוך
ערך:
 
 

יריעה ביטומנית

 

יריעה ביטומנית הינה יריעת איטום עשויה מביטומן , אשר מוצמדת אל התשתית באמצעות חימום בלהבה, עם מבער גז. חום הלהבה ממיס את שכבת הביטומן שביריעה וכתוצאה מכך נדבקת היריעה אל התשתית.

 

יריעות ביטומניות נחשבות כיום לשיטה הנפוצה והאמינה ביותר לצורך איטום גגות בטון חשופים, לאיטום תחת משטחים מרוצפים, תחת רצפות מרתפים ומבנים תת קרקעיים, קירות תת קרקעיים, אדניות ועוד...     בענף התשתית משמשות יריעות ביטומניות כשכבת איטום והגנה מפני סדיקה מתחת לשכבות אספלט בכבישים, במסלולי תעופה, גשרים וכדומה.

 

לצרכי איטום בענף הבניה נעשה בדרך כלל שימוש ביריעות ביטומניות בעובי של 4 או 5 מ"מ, כאשר היריעות הנועדות לאיטום גגות חשופים מסופקות עם ציפוי אגרגט עליון, להגנה מקרני השמש.

 

היריעות הביטומניות עשויות משכבת ביטומן אשר משוריין בסיבי פוליאסטר או בסיבי זכוכית ומשופר במוספים פולימרים אלסטומרים (אלסטיים).    סיבי הפוליאסטר או סיבי הזכוכית מגדילים את כושר ההתארכות של היריעה ואת חוזקה מפני קריעה. המוספים הפולימרים משפרים מאוד את כושר היציבות של הביטומן לנוכח שינויי טמפרטורה, כמו גם את עמידותו בפני קריעה ובפני תהליכי בלייה.

 

הפולימרים שנעשה בהם שימוש לשם השבחת היריעה הם מסוג APP ו- SBS. היריעות משווקות על פי סוג הפולימר שהן מכילות, כמות (משקל) הפולימר ועוביה של היריעה.

שני הסוגים של היריעות (שני הפולימרים) מתאימים לרוב השימושים כאשר יריעות מסוג APP משמשות בדרך כלל לאטימת גגות בטון חשופים.

 

                              יריעות ביטומניות (חברת ביטום)

                               יריעות ביטומניות (תמונה באדיבות חברת ביטום)

 

                                     המסת ביטומן ביריעה ביטומנית

                                     המסת  ביטומן ביריעה עם מבער גז

                                     (תמונה באדיבות אדריכלות ובניה בישראל)

 

 

 

 

 

יש לך הערות / תוספות / תמונות לערך זה ?   נשמח לעדכן.

שאלות ?  אנא שאל בפורום.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

מילים נרדפות , מונחים שייכים :

יריעות ביטומניות, יריעה ביטומנית, יריעות ביטומניות חרושתיות, יריעה ביטומנית משוריינת, יריעה משוריינת, יריעת זפת, יריעות זפת, יריעות איטום, יריעות ביטומניות משוכללות, יריעה ביטומנית משוכללת, יריעה ביטומנית משופרת, יריעות ביטומן, יריעת ביטומן, יריעה משופרת,SBS, APP,יריעת SBS, יריעת APP, יריעות לאיטום גגות.

 
  אתרים מומלצים:  סיקה   אדריכלות   איטומן   פזקר   ביטום   
הוספת עסק לאינדקס | אודות | קישורים מומלצים | מאמרים | פורום | הגשת מאמר | צרו קשר חומרי איטום קבלני איטום מילון מונחים