קבלני איטום חומרי איטום מילון מונחים מאמרים
    
 
קטגוריה:חפש לפי:
מילות חיפוש:
 
 
איטום אדניות   איטום בריכות, מאגרי מים   איטום גגות - בחומרים אקרילים, פולימרים   איטום גגות - ביריעות ביטומניות או זיפות
איטום גגות - מידע כללי על שיטות האיטום   איטום גגות קלים, גגות אסבסט   איטום גינות גג   איטום גשרים, מסעות בטון, אספלט
איטום ובידוד קירות עם חיפוי אבן   איטום ותיקון גגות רעפים   איטום חלונות , דלתות   איטום מקלחות, חדרי רחצה,חדרים רטובים
איטום מרפסות, גגות מרוצפים   איטום מרתפים מבפנים (איטום שלילי)   איטום מרתפים, מקלטים, מבנים תת קרקעיים   איטום סדקים
איטום תפרי התפשטות   איתור נזילות   בעיות עיבוי   חומרי איטום, חומרי אטימה והדבקה
ניקוז, צנרות ומערכות ניקוז   שיקום חזיתות, בטון, עמודים   
איטום אדניות בחומר איטום ביטומני משחתי
מאת: גבי פייר - איטומן
13/08/2008 03:13:49
מאמרים איטום אדניות

איטום אדניות בחומר איטום ביטומני משחתי

מאת גבי פייר - איטומן
מפרט עבודה כולל הכנות לאיטום אדניות בטון עם חומרי איטום ביטומנים משחתיים.

 

מאמר זה מתאר בהרחבה את פעולות האיטום ועבודות ההכנה שיש לבצע לצורך אטימת של אדניות בטון או אדניות הבנויות מבלוקים, באמצעות חומרי אטימה ביטומנים משחתיים (נגד שורשים).

 

מפורטות המלצות לעבודה נכונה עם חומרים ביטומנים מסוגים שונים, עם דגש נרחב על עבודות ההכנה ועל שיטת העבודה עם חומרי מליטה.

 

המאמר מובא להלן בשלמותו.

 

                                                     ----------------------

 

מפרט טכני:

 

איטום בחומרים ביטומנים משחתיים ( או בחמרים צימנטים משחתיים) הנו נוח מאוד לבצוע באדניות צרות ועמוקות אשר בהן לא קיימת גישה נוחה להלחמת יריעות ביטומניות.  במידה ומבצעים איטום זה באדניות גדולות ניתן להוסיף רשת אינטרגלס בין שכבות האיטום. יש להשתמש אך ורק בחמרי איטום ביטומנים בעלי תוספת של חומר נגד שורשים.

 

הכנות:

 

כל עבודות הכנת האדנית והעבודות עם בטונים צריכות להתבצע כמפורט במאמר על עבודה נכונה עם חומרי מליטה. השמטה של אחד משלבי הבצוע המפורטים במאמר זה עלולה לגרום לכשל כללי של מערכת האיטום ואין לבצע קיצורי דרך בשיטת העבודה.

 

1.  יש לסתת חלקי טיח ובטון רופפים או בולטים מכל שטח הקירות והרצפה. ברזלי זיון ו/או חוטי קשירה ממתכת יש להסיר ולסתת לעומק של כ 2.0 ס"מ. כיסי חצץ וחללים יש לסתת עד לקבלת תשתית חזקה ויציבה.

 

2.  תיקוני בטון בקירות וברצפה יש לבצע בתערובת צימנטית ביחס של 1 מלט/ 2 חול ולהוסיף דבק אקרילי (או דבק לטקס) אל התערובת. יש לבצע את כל התיקונים עם שכבת קישור צימנטית (פריימר) ולעבוד בשיטת רטוב-על-רטוב. ראה את המאמר על הכנת בטון לפרוט עבודות אלו.

 

3.  יציקת שיפועים ברצפה לכיוון המרזב. היציקה תתבצע ביחס של 1 מלט ל 2 חול , ועם שכבת יסוד כמפורט לעיל ובמאמר הנ"ל. במקרה של יציקת שיפועים עבים יותר ניתן לעבוד ביחסי תערובת של 1 מלט ל-3 חול.

 

4.  יציקת רולקות סביב הקירות –כנ"ל.

 

5.  במידה וקירות האדנית בנויים מבלוקים יש לבצע שכבה של טיח צימנטי כנ"ל בעובי של כחצי סנטימטר. בפינות בין הקירות יש לבצע העגלה ("רולקה") קטנה ולא להשאיר זוית של 90 מעלות בין הקירות.על הקירות להיות מוחלקים , ללא בליטות ושקעים. 

 

עם סיום עבודות ההכנה יש לבצע אשפרה של חמרי המליטה 3 פעמים ביום במשך שלושת הימים הראשונים ולהשאיר את האדנית לייבוש למשך כשבוע ימים. אין לבצע מריחה של חומרי איטום ביטומנים על גבי תיקוני בטון לחים. האדים שישארו כלואים מתחת לאיטום עלולים לגרום להתנתקות החומר מהקיר.

 

 

איטום אדנית:

 

שלבי העבודה עם חמרים אלו יכולים להשתנות בהתאם להוראות של היצרנים השונים. המפרט שלהלן מתאים לרוב החמרים הביטומנים המשחתיים אך בכל מקרה של סתירה יש לעקוב אחר הוראות היצרן.

 

1.  מריחת פריימר ביטומני על גבי כל שטח האדנית, רצפה וקירות. עובי הפריימר צריך להיות כ 250 גרם למ"ר. השארה לייבוש מוחלט למשך מספר שעות או יותר- בהתאם לצורך.

 

2.  מריחת שכבה ראשונה של חומר האיטום על גבי כל שטח הקירות והרצפה. עובי השכבה צריך להיות כ 2.0 ק"ג למ"ר. השארה לייבוש עד ליום המחרת.

 

3.  מריחת שכבה שניה כנ"ל, בעובי 2.0 ק"ג למ"ר. השארה לייבוש למשך 3 ימים.

 

4.  מומלץ לבצע איטום בשלוש שכבות. במקרה זה ניתן לבצע את השכבה השלישית יום לאחר בצוע השכבה השניה. הבצוע יהיה כמפורט לעיל. עם סיום האיטום יש להמתין כ 3 ימים לייבוש מוחלט של כל שכבות האיטום.

 

5.  חלקים אשר ישארו חשופים לשמש (מעל לשכבת אדמת המילוי) יש להלבין במלבין אקרילי לגגות או בחומר מגן כסוף על פי הוראות היצרן. (רצוי לפזר מעט חול על אזורים אלו, לאחר בצוע השכבה האחרונה-לצורך היצמדות טובה יותר של חמרי ההלבנה/ההגנה אל שכבת הביטומן).

 

6.  הגנה על האיטום ברצפה וברולקות באמצעות פריסה של יריעת בד גאוטכני בעובי 400 גרם למ"ר.

 

7.  מלוי רצפת האדנית באגרגט דק (שומשום), על גבי הבד הגאוטכני.

 

8.  פריסת שכבה נוספת של בד גאוטכני כנ"ל -על גבי שכבת האגרגט.

 

9.  מילוי האדנית באדמה.

 

הערות:

 

אין לבצע שכבה נוספת לפני ייבוש מוחלט של השכבה הקודמת משום שאחרת יתכן מצב בו השכבה הקודמת לא תוכל להתקשות ותשאר רכה.   לפיכך אין ליישם שכבות עבות יותר מהמפורט לעיל ויש לשים לב שלא יצטברו עודפי חומר בקרקעית של האדנית. שכבה עבה לא תוכל להתקשות כראוי ותתקשה רק בחלק החיצוני שלה בעוד החלק הפנימי ישאר טרי וכלוא.

 

יש להקפיד על איטום סביב המרזב באמצעות החומר הביטומני. ניתן להשתמש גם במסטיק ביטומני אחר בהתאם להמלצות היצרן.

 

אין כל חשש מבצוע מפרט טכני זה. עם בצוע נכון תתקבל אדנית אטומה כהלכה למשך שנים רבות.

 

בברכה,

 

איטומן - איטום ושיקום מבנים

 

 
  אתרים מומלצים:  סיקה   אדריכלות   איטומן   פזקר   ביטום   
הוספת עסק לאינדקס | אודות | קישורים מומלצים | מאמרים | פורום | הגשת מאמר | צרו קשר חומרי איטום קבלני איטום מילון מונחים