קבלני איטום חומרי איטום מילון מונחים מאמרים
    
 
קטגוריה:חפש לפי:
מילות חיפוש:
 
 
איטום אדניות   איטום בריכות, מאגרי מים   איטום גגות - בחומרים אקרילים, פולימרים   איטום גגות - ביריעות ביטומניות או זיפות
איטום גגות - מידע כללי על שיטות האיטום   איטום גגות קלים, גגות אסבסט   איטום גינות גג   איטום גשרים, מסעות בטון, אספלט
איטום ובידוד קירות עם חיפוי אבן   איטום ותיקון גגות רעפים   איטום חלונות , דלתות   איטום מקלחות, חדרי רחצה,חדרים רטובים
איטום מרפסות, גגות מרוצפים   איטום מרתפים מבפנים (איטום שלילי)   איטום מרתפים, מקלטים, מבנים תת קרקעיים   איטום סדקים
איטום תפרי התפשטות   איתור נזילות   בעיות עיבוי   חומרי איטום, חומרי אטימה והדבקה
ניקוז, צנרות ומערכות ניקוז   שיקום חזיתות, בטון, עמודים   
איטום קירות חיצונים בחומר איטום שקוף מסוג סילוקסן
מאת: גבי פייר - איטומן
31/08/2008 11:43:21
מאמרים איטום ובידוד קירות עם חיפוי אבן

איטום קירות חיצונים בחומר איטום שקוף מסוג סילוקסן

מאת גבי פייר - איטומן.
מאמר ומפרט טכני לבצוע איטום של קירות חיצונים באמצעות התזת חומר איטום שקוף מסוג סילוקסן.

 

מאמר זה מסביר בהרחבה כיצד יש לבצע איטום של קירות באמצעות חומרי אטימה שקופים על בסיס סילוקסן. 

 

המאמר מתאר את שלבי הבצוע של העבודה, כולל הערות חשובות לגבי סוגי הציפויים והחיפויים של הקירות וחשיבות הכנת השטח לפני ובמהלך העבודות.

 

המאמר מובא להלן בשלמותו.

 

                                         ----------------------------------------

 

איטום קירות באמצעות חומר אטימה שקוף מסוג סילוקסן (נקרא גם פוליסילוקסן) נועד למנוע ספיגת רטיבות בקירות חיצונים של מבנים.  החומר מיועד להספגה על גבי תשתיות צימנטיות או מינרליות ומקנה לתשתיות אלו אטימה מוחלטת כנגד ספיגת רטיבות.

 

מכיוון שמדובר בחומר שמונע ספיגה לא ניתן ליישמו על גבי קירות אשר מחופים בחומרים שאינם סופגים כגון קירות המחופים  בקרמיקה, פסיפס, צבע, שפריץ / שליכט אקרילי וכיו"ב. הספגת החומר מיועדת לביצוע אך ורק על גבי קירות  בטון חשוף, טיח, שפריץ צימנטי, שליכט מינרלי, אבן לסוגיה ,שייש וכדומה.

 

ההספגה מתבצעת באמצעות התזה במדחס בלחץ נמוך או במריחה במברשת.

 

הכנת השטח-

 

1.  תיקוני טיח ,בטון, או שפריץ יש לבצע מספר ימים לפני מועד ההתזה ולאפשר לחומרי המליטה להתייבש לגמרי. אין להתיז סילוקסן על גבי תיקונים רטובים או לחים. התזה על גבי משטחים לחים או עם רטיבות כלואה עלולה לגרום להופעת כתמים בשלב מאוחר יותר.  חובה לאטום סדקים בקירות לפני בצוע ההתזה. החומר מסוגל לאטום סדקי שערה אך אינו יכול לאטום סדקים נימיים ואחרים. אותם יש לאטום על פי המאמר על איטום סדקים בקירות וביציקות בטון.

 

2.  במידה והקירות מכוסים בשכבות אבק יש לשטוף את הקירות באמצעות  מכונת שטיפה ולאפשר לשטח להתיבש לחלוטין. התזת סילוקסן על משטחים עם אבק יכולה לגרום לכתמים שלא יהיה ניתן להסירם.

 

3.  יש לכסות היטב משקופים וחלונות באמצעות יריעות נילון- לפני בצוע ההתזה. טיפות סילוקסן שיגיעו למשקופים וחלונות יהיו קשים מאוד להסרה.

 

התזת סילוקסן-

 

יש לערבב את הסילוקסן היטב לפני השימוש ורצוי גם לערבב מדי פעם במהלך העבודות.

 

התזת החומר תתבצע מלמטה למעלה ובשכבה אחת רציפה.  יש לוודא הספגה מלאה אל עומק הקיר. לשם כך מתבצעת ההתזה במיקום מסוים עד לשלב שבו ניתן להבחין בנזילה של החומר כלפי מטה- ורק אז עוברים להתזה במקום הסמוך. ניתן לבצע שתי שכבות אך עליהן להתבצע בשיטת רטוב-על-רטוב מכיוון שהתיבשות השכבה הראשונה לא תאפשר לשכבה השניה להספג אל הקיר. יש להמשיך בשיטת התזה זו ולכסות את כל שטח הקיר בהתזה רצופה וללא הפסקות. 

 

זמן הייבוש של החומר משתנה מתשתית לתשתית, בהתאם לכושר הספיגה ולתנאי מזג האויר. אין לבצע התזה כאשר קיים חשש לגשם שיופיע לפני התיבשותו המלאה של החומר.

 

הערות:

 

הסילוקסן הנו חומר איטום שקוף שאיננו נראה לעין לאחר הייבוש.  בזמן היישום הקיר יקבל מראה רטוב אך מראה זה יעלם לאחר זמן מה, בהתאם לסוג התשתית.

 

התזת סילוקסן על גבי משטחים שאינם סופגים יכולה להשאיר כתמים ומשטח דביק למגע. במקרה של בצוע על גבי משטחי שייש מלוטשים יש לבצע בדיקה מקומית במקום נסתר ולהמתין לייבוש. במקרה של בצוע על גבי משטחי אבן מסוגים שונים מומלץ לבצע בדיקה כנ"ל. האבן יכולה לקבל מראה רטוב שיעלם רק לאחר מספר ימים.

 

כמות החומר המותז תלויה בכושר הספיגה של התשתיות השונות . שייש ובטון חשוף יספגו פחות מטיח.שפריץ צימנטי עבה יכול לספוג הרבה. ציפוי כורכרי יספוג את הכמויות הגדולות ביותר.

 

ניתן להספיג סילוקסן לצורך מניעת ספיגה של לכלוך אל קירות או אל משטחים אפקיים כגון משטחי גרנוליט ומשטחי ריצוף אחרים. ביישום על משטחי גרנוליט קיימת סכנת החלקה ויש לנגב את החומר היטב מעל גבי האבנים (חלוקי הנחל שבמשטח הגרנוליט). בקירות בעלי ציפוי מרמרינה יש להזהר מהתזת סילוקסן משום שבמקרים מסויימים החומר יכול להמיס את המרמרינה ולהפרידה מהקיר.

 

קיים בשוק חומר איטום שקוף מסוג "סיליקון שקוף" המדולל באמצעות מים. חומר זה איננו עמיד בקרני השמש ,אורח חייו קצר ולפיכך איננו מומלץ לשימוש.

 

טיפים נוספים שתמיד שוכחים לספר לך:

 

1.  שהסילוקסן ממיס זפת ויריעות ביטומניות. אסור לרסס בקרבת חומרים אלו.

 

2.  שאם יחסי השכנות חשובים לך- תאמר להם להזיז את המכוניות לפני הריסוס (אחרת זה גם עלול לעלות לך ביוקר).

 

3.  שהסילוקסן ממיס חומרי איטום פוליאוריטנים (כגון סיקפלקס). אסור לבצע איטום בסיקפלקס (סביב החלונות למשל) על גבי סילוקסן לח. לחילופין- אין לרסס על גבי סיקפלקס טרי. הדרך הנכונה היא לבצע את האיטום בסיקפלקס קודם לכן , להמתין יום לייבוש ואז לרסס את הסילוקסן. 

 

בכל מקרה יש לעבוד תמיד על פי הוראות הבצוע של היצרנים השונים. מפרטי איטום נוספים ניתן למצוא באתר הבית של החברה.

 

 

בברכה,

גבי פייר- איטומן.

מקור המאמר :  איטום קירות חיצונים...

 

 
  אתרים מומלצים:  סיקה   אדריכלות   איטומן   פזקר   ביטום   
הוספת עסק לאינדקס | אודות | קישורים מומלצים | מאמרים | פורום | הגשת מאמר | צרו קשר חומרי איטום קבלני איטום מילון מונחים